Instagram és una xarxa social amb 230 milions d'usuaris, on es comparteixen instants visuals en format d'imatge i vídeo (màxim 15 segons).
Instagram és una xarxa social orientada a dispositius mòbils, disponible en forma d'app.
La filosofia bàsica d'Instagram és la poder capturar instants visuals amb un mòbils i compartir-los instantàniament amb la resta del món, d'una manera molt senzilla.
De fet utilitzat Instagram és molt senzill.
El més bàsic d'Instagram
Per començar a utilitzar Instagram, cal descarregar l'app per iOS de la App Store, Android de la Google Play Store o Windows Phone de la Windows Phone Store.
Una vegada oberta podem crear un compte o registrarse amb Facebook (Instagram pertany a Facebook des del 2012).
Per defecte a Instagram el nostre compte i el que compartim és public, qualsevol altre usuari podrà veure les nostres publicacions i seguir-nos.
Per tant si el que volem és compartir les nostres publicacions només amb qui vulguem, i autoritzar els nostres seguidors, caldrà que ho canviem a les opcions de privacitat (s'accedeix des de les opcions, els tres punts en vertical a la part superior dreta de la pantalla de l'app) a l'opció de compte privat.
Instagram és molt fàcil d'utilitzar, tot ho podrem fer amb els 5 botons que apareixen a la part inferior de la pantalla de l'app
-El primer amb forma de casa, ens mostra els més nou publicat de tots els usuaris a qui seguim.
-El segon ens permet cercar: persones, hashtags (etiquetes), llocs o tot.
Les persones es precedeixen d'una @ i les etiquetes amb # (com a Twitter),aqui podrem cercar els usuaris que ens interessi per seguir-los.
-El tercer és el botó principal d'Instagram. El que permet pujar les fotos per compartir-les. Podràs triar una foto ja feta de la galeria, o fer directament una foto o vídeo per penjar-los.
Instagram ofereix tècniques atractives d'edició de les imatges que podem utilitzar abans de penjar-les.
Podem afegir un text o descripció a la imatge, i per facilitar que altres persones trobin les nostres imatges és interessant afegir etiquetes (#paraula), tantes com vulguem. També podem utilitzar un nom d'usuari @usuari si volem etiquetar a algú amb la imatge.
-El quart botó és el botó més social, el que ens indica l'activitat dels usuaris a qui seguim (que els hi agrada) i de les nostres publicacions (els teus "likes" i nous seguidors).
-El cinquè botó és el nostre perfil d'usuari. Veurem les nostres publicacions, i podrem modificar-les, eliminar-les, i compartir-les. Actualment Instagram permet compartir directament les teves publicacions a Facebook, Twitter, Tumblr i Flickr.
Des d'aquesta pantalla també veurem els nostres seguidors, a qui seguim, etc.
És una xarxa social en constant evolució, per tant cal estar al tant dels nous botons i noves funcions que ofereix per tal d'aprofitar al màxim les seves possibilitats.
És possible consultar Instagram des de l'ordinador, directament des d'un navegador d'internet. Podrem veure l'activitat el nostre Instagram, podrem cercar, qualificar i fer comentaris a les imatges, afegir nous seguidors, però no podrem penjar ni modificar publicacions.
Els tips més importants per donar dinamisme al teu compte d'Instagram es podrien resumir en:
-Afegir totes les etiquetes que puguis a les teves publicacions, això les farà més visibles.
-Comparteix les teves publicacions en altres xarxes socials.
-Diuen que les publicacions amb més likes són les que no tenen filtres!
-Si tenim un producte o una idea que es pugui oferir de manera visual, Instagram és un bon canal de difusió. Ens permet afegir informació important al perfil (descripció del que fem, pàgina web, etc). Cal actualitzar i mantenir el compte viu, pujar imatges de qualitat, si pot ser diàriament.
-Crea comptes diferents per conceptes diferents. Si vols compartir les teves imatges personals, de lleure, família, etc, fes-ho amb un usuari al teu nom. Si tens un producte, servei, o idea per oferir, obre un compte amb el nom de la teva marca. No barregem conceptes!
Més endavant veurem com fer màrqueting amb Instagram.
Usos i maneres.
Convidem a la prudència, la reflexió i el sentit comú, abans de
publicar qualsevol imatge a Instagram o a
qualsevol altra xarxa social. Cal respectar la privadesa de les
persones, i evitar publicar qualsevol informació sense el seu
consentiment (fotografies, vídeos, comentaris íntims, ofensius,
sexistes, racistes), actituds punibles per la llei.
El
mateix s'aplica en parlar d'empreses o entitats. La crítica
constructiva sempre és bona, la crítica ofensiva no porta enlloc, no
creieu?
Gaudiu de les xarxes socials!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada