Parlem de Pinterest, una xarxa social a tenir molt en compte.
És una xarxa per compartir contingut visual simple (imatges o vídeos) o bé enllaçat a espais webs que donen més detalls sobre el contingut compartit.
És una xarxa relativament nova però amb bon potencial, curiosament més utilitzada per dones que per homes (de moment), una dada a tenir molt en compte a l'hora de promocionar productes o serveis.
Pinterest és una xarxa social que es pot utilitzar tant des d'un ordinador, directament des del navegador d'Internet que utilitzem, com des de dispositius mòbils, on és disponible en forma d'app.
És una xarxa social fàcil d'utilitzar si coneixem les seves característiques bàsiques.
El més bàsic de Pinterest
Per començar a utilitzar Pinterest ens demanarà d'iniciar sessió o crear un compte. Si accedim des del navegador d'Internet sigui a l'ordinador o al dispositiu mòbil. Des d'aquest darrer ens preguntarà si volem descarregar l'app o continuar amb el registre. Sigui com sigui ens haurem de registrar (com passa a Facebook o a Twitter), per poder entrar i consultar el contingut d'aquesta xarxa social.
Això sí, ens permetrà de fer-ho fàcil, a partir del nostre compte de Facebook, Google o un correu electrònic (l'elecció és vostra).
Com sol passar amb la majoria de xarxes socials orientades a PC i dispositius mòbils, l'accés des de l'ordinador dóna més opcions que des de l'app.
El llenguatge de Pinterest
A Pinterest tens el teu perfil (com a Facebook i Twitter). Allà podràs afegir una foto de perfil, un nom d'usuari, afegir una pàgina web, etc. Pinterest permet fer perfils personals i d'empresa, inclús convertir un personal a empresa. Visualment no hi ha gaire diferència, però l'avantatge per a empreses és que compta amb un posicionament optimitzat (veurem aquest tema quan parlem de màrqueting 2.0) i en crear el compte et permetrà triar el tipus d'empresa que representes.
L'espai de treball a Pinterest es composa de “taulers” i “pins”, comparable a una d'aquelles pissarres de suro on tenim penjades diferents notes. A Pinterest el tauler és un espai temàtic, i un pin és una nota gràfica dins un tauler.
Pinterest ens oferirà quan entrem per primera vegada de subscriure'ns a diferents temes del nostre interès, allà podrem veure pins relacionats amb la temàtica triada. Ens enviarà notificacions sobre les actualitzacions de pins i taulers relacionats amb els temes triats.
Per “tafanejar” el que podem trobar a Pinterest, podem utilitzar la seva eina de cerca, amb paraules clau que ens interessin o per categories. En escriure una paraula al cercador de Pinterest, ens mostrarà paraules relacionades, “pineadors” (usuaris) amb un nom semblant al que cerquem o taulers que el continguin.
A Pinterest podem seguir “pineadors”, taulers, o bé “pinejar” pins d'altres. Ostres, què vol dir això!
-Seguir un pineador és seguir tota l'activitat d'un usuari de Pinterest
-Seguir un tauler, és seguir l'activitat d'un tauler temàtic creat per un usuari. Per exemple. Si trobo un pineador que té un tauler sobre botànica i un altre de fotografia, i a mi m'interessa només la fotografia, seguiré aquell tauler i no tota la seva activitat. Això sol passar amb pineadors que tracten molts temes. Els pineadors que són empresa solen tenir més seguidors d'usuari, donat que solen tractar un tema concret.
-Pinejar un pin d'altre, vol dir que agafem un pin que ha fet algú i el guardem a un dels nostres taulers.
Quan cliquem sobre el botó Pin It, ens pregunta en quin tauler el volem guardar o si volem crear un de nou
Des del nostre perfil podrem crear taulers i pins.
Per crear pins amb contingut extern a Pinterest, tenim vàries opcions.
Des del propi Pinterest si accedim a l'apartat de pins ens donarà l'opció de crear-ne de nous.
Podrem afegir-lo amb un enllaç des d'Internet o bé des del nostre dispositiu.
Si accedir des d'un navegador, ens demanarà si volem instal·lar el botó PinIt per tal de poder pinejar directament des de qualsevol web.
Moltes pàgines ja inclouen l'opció de pinejar les seves publicacions. Des de YouTube per exemple, podem pinejar vídeos a Pinterest.
Quan trobem un vídeo que ens interessi, podem compartir-lo a Pinterest.
Cliquem a l'opció Pinterest i en permet pinejar-lo a un tauler existent o crear-ne un de nou.
En pinejar alguna informació és interessant utilitzar les mateixes opcions d'etiquetatge que s'utilitzen a Twitter, el # i @, així podem afegir # a les paraules que volem destacar a la descripció del pin i @ davant un usuari per tal de destacar-lo (els usuaris de pinterest també s'identifiquem amb l'@ al davant)
Podem fer taulers públics i ocults, per tal que només nosaltres els podem veure.
Podem fer taulers públics i ocults, per tal que només nosaltres els podem veure.
I com passa a la resta de xarxes socials, podrem buscar els nostres amics a Pinterest vinculant el compte amb les altres xarxes socials que utilitzem.
Podem convidar als nostres amics a unir-se als nostres taulers, i podem crear taulers grupals, en el que poden pinejar varis usuaris de Pinterest. Aquestes opcions les trobarem dins de cada tauler.
Resumint, Pinterest és una xarxa social amb moltíssimes possibilitats. Només cal crear un compte i començar a tafanejar taulers que ens puguin interessar, crear-ne els nostres, pinejar. Provar i provar, com a totes les xarxes socials, i segons les nostres preferències i objectius, decidir si ens interessa incorporar aquesta xarxa social al nostre dia a dia personal o al de la nostra empresa.
Pinterest compta amb un bon servei d'ajuda que podeu consultar aquí.
Més endavant veurem com fer màrqueting
amb Pinterest.
Usos i maneres. Convidem a la
prudència, la reflexió i el sentit comú, abans de publicar
qualsevol contingut a Pinterest o a qualsevol altra xarxa social. Cal
respectar la privadesa de les persones, i evitar publicar qualsevol
informació sense el seu consentiment (fotografies, vídeos,
comentaris íntims, ofensius, sexistes, racistes), actituds punibles
per la llei.
El mateix s'aplica en parlar d'empreses
o entitats. La crítica constructiva sempre és bona, la crítica
ofensiva no porta enlloc, no creieu?
Gaudiu de les xarxes socials!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada