Comencem per la xarxa social amb mes quota de mercat, Facebook, creada al 2004, és de les xarxes d'entreteniment més utilitzades al mon segons les enquestes globals.
No explicarem com donar-se d'alta a facebook, perquè és tan senzill com entrar, indicar les dades personals, llegir-se la lletra petita, acceptar les condicions, etc. Com a qualsevol altra xarxa social o servei a internet (correu electrònic, fòrums). El que tractarem aquí és el següent:
Com podem utilitzar Facebook i per a què?
Què podem fer i compartir a Facebook?
Text escrit - pensaments, reflexions, anuncis, ...
Imatges - podem pujar fotos i crear àlbums
Vídeos - podem pujar vídeos, o bé compartir els d'altres pàgines dins Facebook o d'altres webs com Youtube, Vimeo, etc.
Enllaços - des de dins i fora de Facebook
Comentaris - a biografies de persones, grups i pàgines dins de Facebook
Esdeveniments - crear-ne i compartir-ne
Com podem utilitzar Facebook?
Pots utilitzar facebook com a persona individual amb uns interessos concrets, per això crearàs un perfil.
El perfil és el compte individual d'una persona, contindrà la seva informació personal, la seva biografia, i la informació que vulgui compartir (enllaços, àlbums de fotos, estats, etc). Normalment la informació que conté el perfil i que es comparteix es fa de manera privada, amb els amics vinculats al perfil. És interessant conèixer la configuració de la privacitat, per controlar l'abast de les nostres publicacions (qui pot veure el que compartim a la nostra biografia)
El perfil personal és necessari per crear els altres tipus d'opcions a Facebook: els grups i les pàgines.
Un grup a facebook està format per un conjunt de persones (perfils personals) amb interessos comuns (familiars, feina, afició, club de fans)
Són espais exclusius de compartició d'informació entre membres del grup, als que es pot accedir lliurement o prèvia invitació segons el tipus de privacitat que tingui el grup. Poden existir inclús grups secrets o tancats.
Les pàgines són espais oferts per facebook a negocis, organitzacions i marques per promocionar el seu producte o servei i connectar amb el seu públic.
La gran diferència entre les pàgines i els perfils i els grups, és que la informació i les publicacions contingudes són públiques, disponibles per a tots els usuaris de facebook. Per tant qualsevol pot connectar-se a la pàgina, indicar que li agrada, rebre notificacions i fer comentaris. No hi ha límits en el nombre de seguidors que pot tenir una pàgina.
Les persones (perfils) que administren una pàgina poden publicar com a pàgina (amb el nom de la pàgina, també poden triar fer-ho amb el seu perfil), poden crear i administrar eines personalitzades per a la pàgina, i fer un seguiment del creixement de la pàgina, visites, activitat, estadístiques, etc.
Una pàgina pot ser administrada per diferents persones amb diferents permisos i atribucions, com una empresa. Permet l'accés a les estadístiques d'ús de la pàgina, qui és seguidor de la pàgina, país d'origen, sexe, abast de les publicacions, visites, horaris, i moltes més opcions. Permet fer promocions de certes publicacions o publicitat dins la xarxa social, personalitzar el nom de la pàgina, ajuda molt a posicionar la pàgina en els resultats de cerca d'internet, i és el complement perfecte si ja tens una pàgina web o blog sobre un producte o servei, permet apropar-te als teus clients i seguidors.
Més endavant parlarem de tot el que té a veure amb la promoció i el màrqueting a Facebook.
Usos i maneres. Convidem a la prudència, la reflexió i el sentit comú, abans de publicar qualsevol informació, document o comentari a Facebook o a qualsevol altra xarxa social. Cal respectar la privadesa de les persones, i evitar publicar qualsevol informació sense el seu consentiment (fotografies, vídeos, comentaris íntims, ofensius, sexistes, racistes), actituds punibles per la llei.
El mateix s'aplica en parlar d'empreses o entitats. La crítica constructiva sempre és bona, la crítica ofensiva no porta enlloc, no creieu?
Gaudiu de les xarxes socials!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada