Primer anem a crear una carpeta nova dins el directori documents, hi accedim des de la icona d'accés a biblioteques a la barra inferior del menú.
Des d'un sistema Linux accediriem de la mateixa manera, i des del Windows XP entraríem bé des de l'escriptori a través de la icona "Mis documentos", bé des de l'opció d'entrada disponible a la icona d'inici
Des d'aquesta primera finestra entrem al directori documents pel menu de la dreta.
Una vegada allà, cliquem sobre la opció “Nova carpeta” (o nueva carpeta segons l'idioma del sistema operatiu).
Amb Windows XP, entraríem al menú Fitxer>Nou>Carpeta ( o Archivo>Nuevo>Carpeta amb el sistema en castellà), o bé fent un clic amb el botó dret del ratolí sobre la finestra, amb el que accçedim a un menú contextual i allà triar igualment Nou>Carpeta.
Ens apareix una nova carpeta al llistat amb el nom sellecionat “Carpeta nova”.
Esborrem aquest nom directament amb la tecla retrocés i hi escrivim el nom que volguem, en el nostre cas, la carpeta s'anomenarà “informatica” (és convenient no posar accents als noms d'arxius o carpetes). Un cop escrit cliquem sobre la tecla Intro (o enter) per sortir del quadre de text.
Per fer-ho anirem a cercar el programa, en aquest cas utilitzarem el processador de textos de LibreOffice, el paquet ofimàtic de programari lliure que s'utilitza actualment. (Si no està instal.lat al sistema caldrà descarregar-lo i instal.lar-lo o bé utilitzar altres processadors de textos instal.lats com OenOffice, Microsoft Word, o WordPad)
Anem a la icona d'inici, i si no ens surt la icona del programa al menú que es desplega, l'opció més fàcil es escriure el nom del programa al quadre de cerca que apareix a la part inferior del menú, en quan apareix la llista que troba fem doble clic a l'opció LibreOffice Writter.
Si utilitzem WindowsXP caldrà anar a Inici>Tots els programes>LibreOffice>LibreOffice Writter,
i des de Linux, des de la icona d'inici>Aplicacions>Ofimàtica>LibreOffice Writter (el mateix per altres processadors de textos - Word, OpenOffice, Wordpad...)
Se'ns obre una finestra
del programa LibreOffice Writter, que conté un document en blanc.
Allà on es troba
parpadejant el cursor podem començar a escriure el que volguem.
Ara veurem com guardem
aquest document que hem fet a la carpeta creada.
Fem un clic al menú
Fitxer (o “Archivo” en castellà”) i cliquem sobre l'opció
Anomena i desa (o “Guardar como”).
Ens apareix una nova
finestra. Allà hem d'anar a obrir la carpeta creada, ho podem fer
pel menú lateral de la finestra.
Al quadre de “nom del
fitxer” hem d'escriure el nom que volguem donar-li a aquest
document, esborrem el nom que hi ha per defecte, i en el nostre cas
li posem “document-prova”.
Ara ja podem clicar sobre
el botó Desa (o “Guardar”).
Tornem a tenir al davant
el document que havíem començat a escriure, ara podem continuar
escrivint, i cada vegada que volem guardar ja només haurem de clicar
sobre la icona de Desa (o “Guardar”), o bé el podem tancar
directament des de la icona de tancament de finestra.
No cal estar guardant el
document a cada moment, però si hi treballem molta estona sobre un
document tot afegint text, és convenient anar guardant cada certs
minuts per no perdre informació en cas de tall de corrent, o de
fallida al sistema.
Un cop tancat el document,
si volem tornar a obrir-lo per llegir-lo, fer modificacions o afegir
més coses, només cal anar a la carpeta on es troba i obrir-lo (amb
un o dos clics).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada